۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۰۲

صفایی بوشهری بیان کرد:

بی اعتمادی به امریکا از عوامل موفقیت نظام اسلامی ایران است

بی اعتمادی به امریکا از عوامل موفقیت نظام اسلامی ایران است

بوشهر- خبرگزاری مهر:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت:یکی از عوامل موفقیت ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون ، عدم اعتماد به امریکا و کشورهای اقماری آن از جمله انگلیس است.

به گزارش خبرنگارمهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز بوشهر با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان نظام  پرداخت و با بیان اینکه ایران اسلامی دارای موقعیت‌های متعددی از قبل بوده است افزود: کشف این موقعیت‌ها موجب می‌شود که برنامه ریزی منطقی صورت گیردکه زمینه رشد و صعود ایران اسلامی در جغرافیای ملی و فراملی فراهم شود.

خطیب نمازجمعه بوشهر با اشاره به اینکه  ایران اسلامی با داشتن پیشینه تاریخی پر افتخار و کهن همواره در جهان سونوشت ساز بوده است گفت: وجود ثروت‌ها  و ذخائر طبیعی در حوزه انرژی و مواد کانی در ایران، نقش تعیین کننده این کشور را درجهان ممتاز کرده است.

امام جمعه بوشهر به وجود دانشمندان بزرگ به ویژه بعد از اسلام در ایران اشاره کرد و افزود: دانشمندان ایران در تولید علم و فنآوری با اتکاء به خداوند باریتعالی ، اسلام و فرهنگ دینی همواره موجب شگرف و تحول در جهان بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اکنون بخش اعظمی از دانش و فنآوری در انحصار جهان سلطه است افزود: یکی از مهم ترین ابزارهای استعمار انحصار علم و فنآوری است که مهم ترین علوم بویژه در بخش‌های سلول‌های بنیادی، فضایی، هسته‌ای و تولید رایو داروها در اختیار خود قرارداده است.

صفایی بوشهری نفوذ و تهاجم فرهنگی سیاسی استکبار را از دیگر واقعیت‌ها از دیدگاه مقام معظم رهبری اعلام کرد و بیان کرد:  تهاجم فرهنگی استکبار در طول تاریخ علیه کشورها بویژه ایران بوده است  ولی  تهاجمی که در ایران صورت می‌گیرد در جهان و ازنظر جغرافیای تهاجمی بویژه تهاجم الکترونیکی که جهان را تحت تاثیر قرارداده است فشار مضاعفی وارد کرده است.

وی تاکید کرد: نخبگان، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و شخصیت‌های فرهیخته باید با طراحی مقابله با تهاجم فرهنگی ، دراین دفاع مقدس فرهنگی سیاسی تلاش کنند.

امام جمعه بوشهر  تصریح کرد: ساده اندیشان تصور نکنند  پس از شکست استکبار در مبارزه با ایران اسلامی، دیگر با ایران کاری ندارد ، لازم طراحی دفاع مقدس فرهنگی سیاسی دردستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولان نظام قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه بوشهربا بیان اینکه تذکرات رهبر معظم انقلاب اسلامی یک واجب است افزود: در جریان مشروطیت و ملی شده صنعت نفت که ایران شکست خورد بی توجهی به علمای دینی و اعتماد به امریکا و کشورهای اقماری آن بود که در مصر هم اتفاق افتاد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر این نکته که ایران اسلامی هیچگاه با جهان سلطه همراه نخواهد بود افزود: یکی از عوامل موفقیت‌های ایران در کنار اسلام و مکتب اهل بیت(ع) ولایت مداری مردم، دشمن شناسی و عدم اعتماد به امریکا و کشورهای اقماری آن مانند انگلیس  است.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل که امریکا شیطان بزرگ است افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرمودند که امریکا غیر قابل اعتماد است چراکه آنها بدنبال سلطه جویی هستند.

صفایی بوشهری  قراردادن احزاب در مقابل یکدیگر را از دیگر ترفندهای جهان سلطه دانست و افزود:  صبر، تفکر، شناخت راه، استقامت و تزکیه نفس راراههای مقابله با این ترفند است  که امام راحل و رهبر  معظم انقلاب اسلامی آنرا ترسیم کرده‌اند.

امام جمعه بوشهر به  روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و  خواستار گسترش مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای همراه به دانش و فنآوری روز متناسب با فضای منطقه شد.

صفایی بوشهر با گرامیداشت سالروز اولین اقامه نماز جمعه افزود: نماز جمعه یکی از برکات انقلاب اسلامی و موجب رشد و تعالی مردم می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر به شب‌های قدر اشاره کردو گفت:شب‌های قدر شب عنایت خداوند به قدر و ظرفیت انسانهاست که لازم است مردم عزیز از این شب‌ها  حداکثری استفاده کنند.

کد خبر 2104591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha